töltött padlizsán

 2010.07.17. 15:56

Talán nem vagyok egyedül azzal érzéssel, hogy a padlizsán egy izgalmas zöldség, tele lehetőségekkel, de valahigy nem sikerült még igazán jót kihozni belőle. Na, megtört a varázs. sikerült végre az egész család számára ízletes vacsorát készíteni, ami nem csak szép, de finom is lett.

Töltött padlizsánt készítettem, de nem receptből, hanem ahogy szoktam, a magamtól nyert intuíciók alapján. Tudjátok, egy kis ez, egy kis az... és már kész is a remek. Most összegzem nektek, de mivel nem pontos mennyiségekkel dolgoztam így nem tudok pontos receptet adni, csak hozzávetőleges adatokat. Szerintem, ha kipróbáljátok a receptet, a pontos mennyiségek nélkül is remek lesz a végeredmény.

Hozzávalók:

  • Két közepes padlizsán
  • 50dkg pulykamell (lehet bármilyen más húsból is)
  • rizs
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 piros kaliforniai /vagy pritamin paprika
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 szál újhagyma
  • só, bors
  • bazsalikom
  • borsikafű
  • oregano
  • cheddar és trapista sajt majd a tetejére

Elkészítés:

A padlizsánokat hosszában kettévágjuk és kivájjuk a belsejét úgy, hogy kb fél centis pereme és falvastagsága maradjon (később ebbe fogjuk visszatölteni a ragut, így kell, hogy tartása legyen). A kikapart belső részt apró kockákra (kb fél centis) vágjuk. A sárgarépát, újhagymát, kaliforniai paprikát szintén fél centis kockákra vágjuk. A húst a zölségekkel egyforma méretűre vágjuk. A vöröshagymát és a fokhagymát finomra vágjuk (vagy lereszeljük).

A rizst megfőzzük. Tudom, hogy rizs elkészítése szinte lakásonként változik. Én nem szeretem a tapadós, de a túl száraz, pergős rizst sem. Sokan nem szeretnek, vagy nem mernek rizst készíteni, mert félnek, hogy egy gombóccá válik az egész, de azerintem rizst készíteni nagyon egyszerű. Csészébe kimérek rizst a csésze feléig. Kevés olajon addig pirítom kevergetve, amíg minden rizsszem ki nem fehéredik. Ezután rögtön nyakon öntöm 3-szor annyi hideg vízzel, mint amennyi a rizs volt a csészében. Megsózom és NEM NYÚLOK HOZZÁ, amíg tökéletesen el nem fővi a vizet. NEM SZABAD MEGKEVERNI, MERT AKKOR LEÉG, ÉS TAPADÓS GOMBÓCCÁ VÁLIK!!!

Tehát, megfőzzük a rizst, ezidő alatt a hagyma és fokhagyma keveréken, melyet olajon megfonnyasztjuk, megsütjök a húskockákat. Ha a húsok pirosas kérget kaptak, jöhet bele a többi felkockázott zöldség. Ekkor lehet sózni, borsozni és ízlés szerint fűszerezni. Én szeretem az olaszos fűszereket, így nagy kedvvel használom az oreganót, vagy a bazsalikomot. Vizet is kell néha alá önteni, de csak annyit, hogy amikor megpukul a hús, ne ússzon a lében, hanem egy szaftos ragu legyen a húsos zöldséges keverék.

 A keveréket a rizzsel összekeverkük, belekupacoljuk a padlizsán hajókba, beborítjuk reszelt sajttal, majd a sütőben kb 170°C-on pirosra sütjük.

Ezt az ételt a 2 éves kislányom, a padlizsánellenes férjem nagy megelégedéssel fogyasztották, remélem, ti is hasonló elismeréseket kaptok majd!

Címkék: étel könnyű vöröshagyma hajó padlizsán rizs főétel egyszerű pulykamell töltött finom pdlizsán tapadós pergős

A bejegyzés trackback címe:

https://szepesfinom.blog.hu/api/trackback/id/tr1002157433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hintamester · http://www.hinta.hu 2010.07.17. 18:43:46

Jó lesz ez, csak, ha már azt mondod szép akkor fotót is. Hajrá !

mansouri 2010.07.17. 21:12:57

A "megtört a varázs" az ellenkezőjét jelenti, mint amit mondani akartál.

Zzoorroo 2010.07.17. 23:46:05

Hát szakácsnak biztosan jobb vagy, mint bloggernek.

mákosnudli 2010.07.18. 06:55:29

úgy bírom, h mindenki úgy teszi közzé az 1000 éves recepteket, mintha kb.most fedezett volna fel egy új exobolygót.

cometneni 2010.07.18. 07:52:18

Rizs témához: a 3x-os víz csak az A, fényezett rizshez jó, bár én ahhoz is a 2-szeres vizet használom. pergő, finom, nem tapadó rizs a végeredmény. amúgymeg posztolás előtt nem ártana visszaolvasni az elküldendőt, és kijavítani a hibákat...

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2010.07.18. 08:01:02

imádom a padlizsánt, bár én leginkább magában szoktam enni:

olivaolajjal kikevert préselt fokhagymával megkenegetem mindkét oldalát és 5-5 percig grillezem faszén fölött vagy sütőbe be és 15-15 perc után pirosra sütöm őket aaah :)
kár elrontani bármivel is, tényleg magában a legfinomabb! :)
süti beállítások módosítása