10 perces paradicsom leves

 2010.03.18. 12:01

Én is, mint sokan mások a legtöbb időmet a munkahelyi dolgaimmal töltöm. Szerencsés helyzetben vagyok, mert - divatos szóval élve - "home office" rendszerben dolgozom, így munkaidőm alatt elméletileg meg tudom főzni a család vacsoráját. Sajnos az otthoni iroda nem azt jelenti, hogy itthon kellemesen eltölti az ember az idejét, és mellékesen dolgozik is, bár a férjem hajlamos ezt gondolni.

Ma már elég éhesen nyitottam ki a hűtő ajtaját, hogy valami ebéd - vacsora félét üssek össze gyorsan, mert a munka elborít.

10 perc alatt sikerült egy fantasztikus paradicsomlevest készítenem. Persze ehhez még vacsira ki kell találnom valamit, de nekem ebédre tökéletes volt.

Hozzávalók:

  • fél fej vöröshagyma
  • egy gerezd fokhagyma
  • paradicsomsűrítmény
  • oliva olaj
  • 1 evőkanál liszt
  • bors
  • cukor
  • bazsalikom levél
  • tejszín
  • reszelt sajt és/vagy kruton

A vöröshagymát és a fokhagymát lereszeltem, mert krémlevesnek szántam a levesemet. Oliva olajon kicsit átfuttattam, majd rászórtam a lisztet. Világos rántást készítettem, és felöntöttem higított paradicsomsűrítménnyel (paradicsomlé is tökéletes, ha az van otthon). Tettem bele sót, frissen őrölt borsot és kevés cukrot. Mikor az íze és az állaga megfelelő volt, beletettem egy kevés tejszínt, hogy selymesebb legyen az íze és a frissen vágott bazslikom levelet. Mivel nem tudtam eldönteni, hogy sajttal, vagy fokhagymás krutonnal egyem, így mindkettőt tettem bele.

Sikerült 10 perc alatt finom levest főznöm!

Este a gyerekkorom emlékére főzök bele betűtésztát, és a kislányommal majd keregéljük a G betűt és az E betűt.

Méhecske

Címkék: gyors bazsalikom gasztroblog krémleves paradicsom leves hűtőből

A bejegyzés trackback címe:

https://szepesfinom.blog.hu/api/trackback/id/tr661849378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása