Székely káposzta

 2010.03.29. 15:46

Szia,

A káposzta a családomban nagy kedvenc. Bármilyen formában készíthetem, nem tudok elég sokat csinálni belőle. Most a Székely káposzta Csikósított változatát készítettem el. Hatalmas adagnak gondoltam, de a szombat délelőtt készült étek nem élte meg a vasárnap estét. 2 éves kislányom, 10 éves nevelt lányom és a férjem minden alkalommal repetáztak belőle.

Így készítettem:

Hozzávalók:

  • 2kg csülök csont nélkül (első, v. hátsó csülök)
  • 2 fej vöröshagyma
  • pirospaprika
  • 3 gerezd fokhagyma
  • bors
  • pirosarany
  • vegeta
  • 2kg Vecsési savanyított káposzta
  • tejföl

A csülköt kisebb kockákra vágtam, mint a pörköltbe szoktam. A hagymát apró kockára aprítottam, és kevés olajon pirítottam. Mikor már majdnem elkezd barnulni, félre húztam a tűzről, és 2-3 teáskanál pirospaprikát szórtam bele. Ekkor beletettem a kockázott húst, átforgattam, és mehet vissza a tűzre. Mikor az összes hús kifehéredett, csak akkor szoktam alá kevés vizet önteni. Amikor elfőtte a kezdeti vizet, akkor kap annyi vizet, hogy majdnam elfedje a husikat. Sózom, borsozom, belereszelem a fokhagyma gerezdeket és nyomok bele egy kevés pirosaranyat. Na, így főtt jó 1 órán keresztül. Mikor a hús már félig megpuhult, akkor elkezdtem kimosni a káposztát. Nem szoktam teljesen kimosni, hogy érezhető legyen a savanykás íze. A gyerkőc miatt a kimosott káposztát késsel néhány helyen átvágtam, hogy ne legyenek kilóméter hosszú szálak benne, mert azzal a kis kanálkájával nehezen boldogul. Ha rákerült a káposzta is, jól összekevertem, és újabb 45-60 perc következett. Tettem még bele vizet és egy kevés vegetát.

Ha a hús is és a káposzta is megpuhult, fél doboz tejföllel lágyítom az ízét.

Na ebből banyakaltak a családtagok!

Jó étvágyat.

Címkék: káposzta csülök ebéd székely káposzta 2 éves gyerek

A bejegyzés trackback címe:

https://szepesfinom.blog.hu/api/trackback/id/tr41877952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása