Nosztalgikus mákos nudli

 2010.03.29. 16:11

Férjem olykor felelmlegette, hogy középiskolás éveiben a hétvégi menü mindig brassói volt és mákos nudli. Szinte elérzékenyülten beszélt a mákos nudliról, mert azt a nagymamája készítette neki, és már 20 éve nem evett ilyet. Már-már misztikus köd lengte körül ezt a nudlit, és mivel én is képesnek éreztem magam arra, hogy elkészítsem a rég nem kóstolt édességet, mondtam a férjemnek, hogy hétvégén elkészítem neki, és garantáltam az én nudlim lesz a misztikus nosztalgikus mákos.

Nem hitte az én uram, hogy sikerülni fog. Na, nem azért volt hitetlen, mert nem tudok főzni, hanem mert azt a nagymamája tökéletesen készítette, és senki nem lehet olyan tökéletes...

Na nekiálltam!

Hozzávalók:

  • 1kg főtt burgonya (ó krumpli)
  • 20-30 dkg liszt (attól függ, milyen a krumpli)
  • 1 evőkanál búzadara
  • 1 tojás
  • 3 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál porcukor
  • 25dkg mák
  • porcukor + kristálycukor

A burgonyát enyhén sós vízben megfőztem, lehámoztam, gyúródeszkán letörtem és hagytam kihűlni. Nagymamám modta mindig, hogy meleg krumplival nem lehet dolgozni, és én sosem mertem kipróbálni, hogy tényleg így van-e. Inkább a tutira hagyatkoztam, hát megváűrtam, amíg kihűlt. A letört krumplihoz hozzáadtam a lisztet, tojást, olajat, sót, cukrot és búzadarát. Ruganyos tésztává dolgoztam össze, majd 4 cipót vágtam belőle.

Feltettem egy nagyobb lábasba vizet, megsóztam, mert majd ebben főzöm ki a nudlikat.

A mákot ledaráltam, és porcukorral és kristálycukorral kevertem össze.

A cipókat kinyújtottam kb 0,5-1cm vastagra. Kb 3 cm széles csíkokat vágtam belőle, és a csíkokat ujjnyi vastagon vágtam fel. Lisztes deszkán az ujjnyi darabkákat egy sodrással löktem arrébb, így hengeres nudli formát kapott rögtön.

A nudlikat forrásban lévő vízbe tettem, majd újra forrástól számítva kb 3 percig főztem. Leszűrtem, leöblítettem, és egy nagy tálban összekevertem a mákkal. Én melegen is ettem belőle, de legjobb akkor volt, amikor a hűtőben lehűlt. Olyan lett, mint a mákfagyi és a mákosguba keveréke.Ha lett volna itthon tejszínhab, tettem volna rá...

A férjem szerint most már én készítem a misztikus nosztalgikus nudlit, mert jobban sikerült, mint a gyerekkori édesség.

próbáljátok ki!!

Címkék: étel édesség mák mákos nudli burgonyás mákos nudli

A bejegyzés trackback címe:

https://szepesfinom.blog.hu/api/trackback/id/tr191878013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása